בני גיל הזהב ובתי האבות

גיל הזהב הוא גיל שיש בו המון דברים נפלאים. אנחנו מגיעים לגיל שבו אנחנו כבר לא עובדים ויש ברשותנו זמן פנוי רב לתחביבים שלנו ולדברים שמעולם לא העזנו לעסוק בהם מפאת מחוייבויות שונות. מעבר להשקעה בעצמנו ולטיפוח האהבות הפרטיות שלנו, הגענו גם לגיל שיש לנו בו נכדים ועץ שורשים מכובד אשר מהווה עבורנו מקור לגאווה. יחד עם זאת, כולנו יודעים שאת הזמן לא נוכל לעצור ולצד היתרונות הנפלאים שבגיל הזהב אנחנו מוצאים את עצמנו זקוקים לעזרה ולמישהו שיתמוך בנו.

לא כל הנוצץ זהב

מגבלות גיל הזהב לעתים מקשות עלינו יותר משחשבנו ודברים אשר היינו רגילים לעשות בכוחות עצמנו לפתע מגיעים בדמות של משבר. הבשורה הטובה היא שמדובר בהליך טבעי שכולנו עוברים אותו, ובשורה שמחה נוספת היא שיש פיתרון ויש מי שיסעד אותנו, יגן עלינו וידאג לצרכים שלנו 24 שעות ביממה: בית אבות. בתי אבות הינם לוקסוס של ממש אשר מתאימים עצמם בדיוק לבני גיל הזהב וכוללים חוגי העשרה, תעסוקה, מפגשים חברתיים, שירותי רפואה וסידור החדרים.

השלב הראשון: נפרדים מהמוכר לנו

בגיל הזהב ועם התבגרותנו באופן כללי אנחנו חוווים לעתים קשיי הסתגלות. קשה לנו להתנתק מן המוכר לנו והסביבה הביתית הקבועה שלנו הינה המקום המנחם שבו תמיד נרצה להיות. בעת שהגענו לגיל שאנו זקוקים לעזרה חיצונית, הבית שלנו לא תמיד מאפשר לנו להמשיך לשהות בו ואז מתבצע המעבר אל מחוזנו החדש. הפרידה מן הבית אשר בו חיינו את מרבית חיינו הבוגרים מלווה בקושי רגשי ובעזיבת כל מה שהיה לנו מוכר, אך במהרה בתי אבות מספקים לנו את שנדרש לנו ואנחנו מרגישים שוב בחממה ובמקום שיהיה לנו בית.

מה מעבירים איתנו?

המעבר לבית האבות הינו מעבר דירה לכל דבר – אנחנו מעתיקים את חיינו למקום חדש שעתיד להיות מבצרנו. לשמחתנו, בתי האבות מאובזרים בכל טוב, ולעתים רבות מאובזרים אף יותר מהבית הפרטי שלנו, כך שמבחינה לוגיסטית אין לנו צורך לנייד איתנו יותר מדי דברים. מאחר ומדובר בפרידה שלעתים קשה רגשית, כן מומלץ להעביר איתנו חפצים אשר טומנים בתוכם ערך רגשי כמו תמונות, תכשיטים או כל דבר אחר אשר מעלה בנו זיכרונות נעימים ושעתיד להפוך את חדרנו בבית האבות לחלל אשר יזכיר לנו את הבית.

איך ניתן להקל על התהליך?

מעבר דירה אינו דבר קל לאף אחד מהסיבה שאנחנו עוזבים מקום אהוב אל עבר הלא נודע. בגילאים המבוגרים המטען הרגשי לעתים משמעותי יותר ולכן כדאי לערוך את המעבר בליווי של בני משפחה, חברים או מכרים אחרים. תמיכה נפשית ורגשית עוזרת בתהליך ובניתוק מן הבית הפרטי. חשוב לזכור שהמעבר לבית האבות המון פעמים בגדר פריבילגיה ובני גיל הזהב מדווחים כי חייהם השתדרגו לנוכח מגוריהם בבתי האבות.