תהליך פינוי ירושה

פינוי ירושה אינו תהליך פשוט, לא מבחינה פיסית ולא מבחינה רגשית. פעמים רבות, מרגישים האנשים כי לפנות דירה אשר הייתה שייכת לאדם יקר להם, הינה משימה כמעט בלתי אפשרית. דירות אלו, אשר עוברות בצו ירושה, לרוב, מלאות ברהיטיו וחפציו של הנפטר, כך שיש צורך למיין, לשנע למקום החדש, לפרק במקרה הצורך, ולבצע עבודות משלימות לפינוי כמו חיטוי, הדברה, צביעת קירות וניקיון יסודי.

תהליך מיון החפצים

כאשר מצטברים חפצים ורהיטים רבים, יש למיין אותם תחילה. חלק מן החפצים יידרשו להיזרק, במיוחד כאשר הם שבורים, ישנים מאד או שלא נמצא להם שימוש אחר. חלק מן החפצים יוכל להיות ממוחזר או להימכר לאנשים אשר חפצים בכך. במקרה הצורך, יוכל צוות הפינוי לסייע בעבודה זו, כאשר הוא מתפקד כצוות אלטעזעכאן. לפעמים, במחיר קניית החפצים, תוכל חברת הפינוי לקזז את עלות תהליך הפינוי.
לאחר שלב המיון, צוות הפינוי יוכל להתחיל לשנע את החפצים והרהיטים למקומם החדש, אם יש כזה, או ישירות למטמנות ולמזבלות הקיימות. יש להקפיד כי כל סוג רהיט או חפץ ישונע למקום המיוחד לו, כך דין פסולת אלקטרונית אינה דומה לפסולת נייר. לאחר פינוי כל הדירה, כאשר אפשר לראות אותה מרוקנת מחפציה, כדאי להתחיל במשימות השלמה, כמו חיטוי, צביעת הקירות וניקיון יסודי.

איך בוחרים חברת פינוי?

בכדי שהעבודה הפיסית הקשה, תוכל להיעשות באופן יעיל ומהיר, ובכדי שהמעמסה הרגשית הכרוכה בפינוי דירות ירושה תהיה קלה יותר, כדאי ומומלץ לבחור בחברות פינוי רגישות ומקצועיות. בכדי לבחור בחברה בעלת מוניטין של אמינות, מקצועיות והוגנות, כדאי לשאול לחוות דעת של מכרים וחברים אשר השתמשו בשירותים אלה. מעבר לכך, כדאי גם לבצע ריאיון או פגישת ייעוץ ראשונה עם בעל החברה על מנת לעמוד על טיבו.
לפני סגירת העבודה, כדאי לשאול את כל השאלות אשר מטרידות אתכם, בכדי להימנע מעוגמת נפש עתידית. יש לסגור על עלות כוללת, לאחר שצוות הפינוי ראה את הדירה המדוברת, וחישב את כל הפריטים הנמצאים בה. מעבר לכך, כדאי לחשוב על לוחות הזמנים בהם היית רוצה שהדירה תפונה, בכדי שהעבודה תוכל להיות יעילה יותר.