פינוי פסולת בניין

אם אתם מתכוונים לבנות בית חדש, או לשפץ בצורה מאסיבית בית ישן, חכו עם פינוי הדירה ותפנו את תשומת ליבכם לפינוי פסולת הבניין שלכם.

מהי פסולת בניין?

פסולת בניין היא פסולת הנוצרת בתהליכי בנייה, שיפוצים וסלילה. פסולת זו שונה מפסולת ביתית בכך שהיא עשויה מחומרים שונים ומטפלים בה בצורה שונה. פסולת הבניין מורכבת בעיקר מבטון, עפר, אספלט וסלע טבעי.

 

מי מפנה את פסולת הבניין שלי ולאן?

כדי לקבל אישור לתחילת תהליך שיפוץ או בנייה, יש להציג מול הגורמים המתאימים מסמך שנקרא- "טופס 4" או "טופס התקשרות". טופס זה הוא זיכוי לפינוי והטמנה במכולות בגדלים שונים לפי דרישותיכם. הטופס מהווה אישור לכך שיצרתם קשר עם קבלן לפינוי פסולת, משמע ששילמתם על פינוי פסולת הבניין שלכם ואתם תפנו אותה תוך כדי תהליך הבנייה או השיפוץ ובסופם אל מקומות מותרים וחוקיים בלבד.

מה תפקידו של קבלן לפינוי פסולת?

תפקידו של קבלן לפינוי פסולת הוא לתת לכם את כל השירותים הדרושים לכם על מנת שתוכלו לפנות את פסולת הבניין שלכם. חברת קבלן לפינוי פסולת מפנה בדרך כלל את רוב סוגי הפסולת כמו: פסולת בניין, פסולת יבשה, פסולת רטובה, פסולת ביתית, פסולת אלקטרונית, פסולת תעשייתית, בוצה ועוד.

 

האם אפשר לפנות את פסולת הבניין לבד?

לא! פינוי פסולת הבניין מותרת רק לקבלני פינוי מורשים על ידי המשרד להגנת איכות הסביבה. ע"פ החוק, יש אתרי הטמנה ואתרי מחזור ספציפיים אליהם ניתן לפנות את הפסולת. פינוי פסולת שיעשה למקום אקראי שאינו מוגדר כאתר הטמנה רשמי, הוא עבירה על החוק שעלולה לגרור ענישה קשה בצורת קנס ואפילו מאסר!!

למה אסור לפנות את הפסולת לכל מקום שארצה?

השארת פסולת במקומות אקראיים היא פגיעה חמורה באיכות הסביבה, שעלולה לפגוע באדמה עליה הפסולת הושלכה ואפילו במי השתייה שלנו ולכן היא אסורה ע"פ חוק.

אז מה למדנו?

פינוי הדירה הוא עניין חשוב אך חשוב עוד יותר לדאוג לפינוי פסולת הבניין שלנו וזאת על מנת שלא נסתבך עם החוק ולא נזהם את האדמה ואת מי השתייה שלנו. פינוי הפסולת נעשה אך ורק ע"י קבלן לפינוי פסולת מורשה ורק לאתר הטמנה או מיחזור שהם מורשים וחוקיים. גם אם שכרתם חברה שתעשה את זה, חשוב לבדוק את חוקיותה- אם הם יפנו את הפסולת שלכם למקום אקראי, גם אתם וגם החברה תיענשו בחומרה. חובת פינוי הפסולת תקפה על כולם: חברות, תאגידים, מפעלים ואנשים פרטיים- כולם צריכים לעזור בשמירה על איכות הסביבה.