התקנת דוד שמש לקראת הקיץ

הקיץ מתקרב ואתו החשבונות גדלים. החשמל תופח, המים. היום ידוע שהתקנת דוד שמש חוסך הרבה לטווח הארוך ומעטים הבתים שבאים אין דוד שמש בימנו. דוד השמש למעשה מתחמם מהשמש וחוסך עלויות רבות של חשמל. דוד חשמל לעומת זאת זקוק לזמן רב כדי להתחמם שוב ושוב והזמן הזה הוא צריכת חשמל עליה אתם משלמים בחשבון החשמל שלכם. אמנם להתקין דוד שמש זה לא בחינם, אבל זה כן יחסוך לכם – והרבה ! דוד בעל נפח נכון שמתחמם על ידי השמש יכול לשפר לכם את איכות החיים פי כמה. איזה כיף שלא צריך לחכות ולשלם על כל פעם שצריך מים חמים במקלחת. גם בחורף בימים שבהם יש שמש, ובישראל לא חסרים כאלה, תוכלו ליהנות ממים חמים מבלי לחכות לדוד שיתחמם ולשלם על כך בחשבון החשמל. בכל אופן התקנת דוד שמש זה לא עניין מורכב ויקר מדי. תוכלו להתייעץ על כך עם האינסטלטור הקרוב לביתכם. אם אתם מתגוררים בתל אביב והסביבה וצריכים אינסטלטור  על מנת שיתקין לכם את דוד השמש, היכנסו לקבוצה בפייסבוק בה חברים מתל אביב ואשר ממליצים זה לזה. באם נהניתם מהשירות תכתבו שם המלצה משלכם עבור האחרים. דווקא באיזור הזה יש אינסטלטורים באמת מצוינים ובמחירים מעולים. הקיץ הזה תוכלו לקפוץ ישר מהים למקלחת, מבלי לחכות לדוד שינפח לכם את החשבון הבא, אה וגם יחמם את המים, אחרי שחיכיתם וחיכיתם וחיכיתם… דוד שמש הוא פינוק, הוא חוסך, הוא זמין. ההתקנה לא בשמיים והחיסכון לטווח הארוך משמעותי. אז למה אתם מחכים? תזמינו אינסטלטור, אם אין לכם דוד שמש, לפני שהקיץ מתחיל !

למי טוב דוד שמש – ברור שלכולם, אבל אם אתם רק שוכרים ולבעל הדירה לא כל כך אכפת, אל יאש. תסבירו לבעל הדירה שלכם, שלמרות שהוא לא משלם את החשמל חיסכון בחשמל בשבילכם זה יותר כסף לכם להשקיע בדברים אחרים בדירה, שלא חייב בעל הדירה לתקן. תסבירו לו שמדובר בשיפור הדירה והפחתת נזקים שעלול לגרום דוד ישן. אם אין ברירה ובעל הדירה פשוט לא בעניין, יכול להיות שכדאי לכם לשאת בעלויות, אבל רק אם אתם כמובן מתכננים להישאר בדירה לטווח ארוך מספיק כדי שעלות החשמל תקטן לעומת ההוצאה על הדוד החדש.

אם אין לכם דוד שמש – אתם לא יודעים מה אתם מפסידים. והפעם הכוונה באמת לכסף, ולא רק להנאה שבמים חמים כמעט תמיד. אתם לא יודעים כמה אתם משלמים על ההוצאה הזו בדיעבד, לחברת החשמל. נסו להשוות חשבון חשמל שלכם עם מי שיש לו דוד שמש בדירה ותיווכחו לדעת כי החיסכון מורגש. כמו כן, רצוי לבדוק את חשבון המים והחשמל ולראות אם הם לא מוגזמים. במידה והם כן אולי יש לכם נזילה או מכשיר חשמלי שמייצרים חשבונות גבוהים מהרגיל וחבל. במקרים כאלה תתקשרו בכל מקרה לחברת חשמל/מים ותבדקו על מה בדיוק אתם משלמים. אם באמת נתקלתם בבעיה מסוג זה שמצריכה למשל טיפול בנזילה, אל תחכו לחשבון הבא ! תתקשרו מיד לאינסטלטור בתל אביב   שיבדוק מאיפה נובעת הבעיה וכיצד ניתן לפתור אותה.

תתחילו לברר – עם אינסטלטורים על מחירים. תבדקו גם האם משלתם לכם לעשות זאת באמת. כיום כמעט כולם כבר מבינים שדוד שמש זה חובה. אם אתם צריכים אינסטלטור בתל אביב והמרכז, מומלץ להיעזר בפייסבוק וברשת כבמאגר המלצות. בנוסף, אם אתם שוכרים דירה ואין בה דוד שמש תבדקו האם בעל הדירה בעניין. במידה שהוא לא תבדקו עם עצמכם, כמה זמן כנראה שתישארו לגור בדירה. אולי התקנת דוד בדירה הזו והאם שווה לכם גם אם תשלמו על כך בעצמכם. תדאגו לעשות את ההתקנה רק עם בעל מקצוע אמין וטוב, שיעשה את ה עבודה כמו שצריך ולא תצטרכו להתמודד אחר כך עם כאבי ראש. בגדול התקנת דוד שמש זה לא סיפור, אבל תבדקו בכל זאת שאתם פונים לאדם הנכון והמחיר עומד במחירי השוק ולא מוגזם עבור עבודה מסוג זה. תמליצו לחברים, למשל בפייסבוק על אינסטלטור טוב שייהנו גם הם. והכי חשוב שיהיה לכם קיץ קריר ומרענן עם עלויות נמוכות מבדרך כלל. בהצלחה!