איך לפנות ארונות ולשמר את מצבם

פינוי ארונות הוא אחד האתגרים הגדולים ביותר בכל תהליך של פינוי דירה או של מעבר דירה. מרבית הפריטים בבית הם פריטים שאותם אנו לוקחים כיחידה אחת שלמה, בין אם מדובר בספר, כלי מטבחים, מקרר או תנור. אלא שארונות, ובכלל זה גם ארונות אמבטיה גדולים, ארונות בגדים, ארונות קיר וכדומה, הם פריטים גדולים שבדרך כלל לא ניתן להוביל אותם בתצורתם המורכבת, ולכן יש צורך בפירוק הארונות לפני הפינוי, סידור כל החלקים שלהם והובלתם בצורה מסודרת.

פירוק והרכבה גורמים לשחיקה מואצת של חלקי הארון

הבעיה עם פירוק והרכבה של ארונות היא שבסופו של דבר, תהליכי הפירוק וההרכבה גורמים לשחיקה גדולה מאוד בנקודות החיבור של רכיבי הארון, ויוצרים מצבים כמו דלתות לא מיושרות, מגירות שאינן יושבות טוב על המסילות, ארון שנוטה מעט הצידה וכדומה. על מנת להימנע ממצב זה, עליכם לבצע את הפירוק וההרכבה של הארון בצורה מסודרת, מקצועית וסבלנית. כדי לפנות את הארונות בצורה מסודרת, אתם רוצים תחילה להכין לעצמכם את כלי העבודה הנדרשים, ואת חומרי האריזה שאיתם תעטפו את החלקים השונים של הארון.

 

השיגו עזרה של אדם אחד לפחות

את הפירוק של הארון, אתם רוצים לבצע עם עזרה של אדם אחד לפחות, כך שבאף שלב של הפירוק לא ייווצר מצב שבו צריך חלק של הארון "לעמוד" באוויר, בזמן שאתם עושים פעולה אחרת. מצב כזה יכול ליצור עיוות של הרכיב, או של הברגים המחזיקים אותו, לעוות את החיבורים ובסופו של דבר להוביל לאותן תוצאות עליהן דיברנו קודם לכן. כאשר יש איתכם אדם נוסף, אתם יכולים לעבוד בצורה חופשית ואיטית על כל שלב, מבלי לדאוג לכך שאתם גורמים בינתיים נזק לחלק אחר.

 

שמרו את כל הרכיבים בשקית, גם כאשר מדובר על ארונות אמבטיה

את כל החיבורים, הצירים, הברגים והחלקים הקטנים אתם רוצים לארוז בשקית מסודרת, לרבות המסמרים הקטנים שתופסים את גב הארון, או הפינים הפלסטיים או המתכתיים הקטנים כאשר מדובר על ארונות אמבטיה. במקרים רבים, כאשר לא פועלים בצורה מסודרת, ישנם רכיבים שאובדים בתהליך, וכאשר מרכיבים את הארון בחזרה, פשוט מוותרים עליהם מתוך הנחה שהארון מספיק חזק גם בלעדיהם. הארון הוא אכן מספיק חזק, והוא לא יקרוס, אבל חסרון של בורג אחד יכול לגרום לעיוות בכל הארון, או ברכיב הישיר שעליו הוא אחראי.

עבדו נכון, עם כלי העבודה המתאימים

כמו כן, בכל תהליך הפירוק וההרכבה, אתם רוצים לבצע את פתיחת הברגים והרכבתם בצורה קלה ומשוחררת. אם אתם מרגישים שאתם מפעילים כוח רב מדי, ושאתם נלחמים עם הבורג, ייתכן מאוד שאתם לא עושים את הדברים בזווית הנכונה, או עם כלי העבודה הנכון. הכוח שאתם מפעילים הוא למעשה כוח המופעל לא רק על הבורג, אלא גם על החור שבתוכו הוא מורכב, והפעלת הכוח מעוות את החור ומובילה לעיוותים עליהם דיברנו בארון.